woensdag 14 december 2016

Mama ga je werken?

Een kijkje in het leven van een mindful mama. 

Mama ga je werken vraagt mijn dochter? Ja mama gaat werken en jij mag leuk naar de kindjes toe. Dat wil ze wel 😄. 

Zo begint mijn ochtend. Eerst dochterlief naar de peuterspeelzaal gebracht. Even een mindful moment genomen om te genieten van haar. Leuk om te zien hoe ze geniet tussen alle kindjes. 
Ik heb even weggegeven toen ik een zwangere buik zag. Te pijnlijk op dit moment. Ik was me wel bewust van het gevoel. En dat is ok. 

Mijn rondje wandelen geschrapt. Jammer. Maar het voelde wel fijner om even een was erin te doen. En om op tijd op te starten. Halverwege de ochtend strandde ik even op Facebook. Maar gauw weer uitgezet voordat ik blijf kijken. 
 
Tussendoor een kopje koffie. Even ervoer ik de nodige frustratie omdat ik tijd tekort kom. Dit maakt me onrustig. Het kost me moeite om met aandacht erbij te blijven. 

Soms heb ik geen idee waar ik moet beginnen. De tijdspanne van drie uur is zo kort dat ik niet alles kan doen. Dat betekent keuzes maken. Keuze om iets half te doen of om dingen te doen die niet veel tijd kosten. Uiteindelijk is het weer gelukt om het meeste rustig en met aandacht te doen. 

Gauw nog even een pompoensoep maken en ondertussen gaat mijn brein alweer op volle toeren. Wat ga ik voor avondeten maken? Welke taken moet, wil ik nog afronden, wanneer is de was klaar? Etc etc. Ik schrijf de taken op en laat het nu los. 

Zo en nu gauw op de fiets dochterlief ophalen. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten